Accare: slim en makkelijk plannen

Bij Accare kinder- en jeugdpsychiatrie werken zo’n 850 mensen aan de specialistische begeleiding van kinderen en jongeren die dat nodig hebben. Hun ondersteunende systemen hebben ze grotendeels prima geregeld. In hun personeelsinformatiesysteem kunnen medewerkers zelf inloggen en dingen regelen. Voor meer zelfregie bij de werkplanning koos Accare voor InPlanning.

Minder foutgevoelig

Piet Mooibroek, HRM manager bij Accare: ‘InPlanning is het antwoord op twee vragen vanuit onze organisatie. We willen zo min mogelijk registreren, dus waar mogelijk ook geen urenregistratie meer. Dat ging voorheen met een ander roosterpakket. We willen dat de planning gekoppeld is aan de salarisadministratie van Visma, veel rechtstreekser en dus minder foutgevoelig. Als tweede willen we graag dat onze mensen zelf verantwoording gaan nemen voor hun planning. We maken productieafspraken, op welke dagen iemand werkt om die te realiseren is voor ons minder belangrijk.' 

 

Snel schakelen

'We zochten naar een betrokken, niet te grote partij die gespecialiseerd is in roosterpakketten. Omdat we vinden dat we de boel verder al goed geregeld hebben, zaten we niet te wachten op aanbieders van totaalsystemen. Bij een groot bedrijf ben je als kleine klant vaak minder goed in beeld. De leverancier van ons HRM-systeem attendeerde ons op Intus. Ik ging praten met Ellen en dat klikte. Het roostersysteem is de kern van de Intus software en Ellen weet waarover ze praat. De lijnen naar de technici van Intus zijn heel kort, dus we konden snel schakelen. InPlanning bleek naadloos aan te sluiten bij onze wensen: niet te veel toeters en bellen maar eenvoudig, efficiënt en laag in de organisatie met zo min mogelijk managers. Het programma ondersteunt zelfregie volledig. De opbouw is modulair, dus je kan kiezen wat je wilt gebruiken. En de modules zijn in te richten naar onze specifieke wensen.'

 

Afstemmen vanuit meerdere locaties

De 24-uursteams in de kliniek gaan InPlanning gebruiken voor hun dienstroosters. Piet Mooibroek: 'Zij geven via InPlanning hun wensen aan bij de planner, die maakt dan het rooster. Als het rooster is vrijgegeven kunnen mensen zelf nog ruilen via de app op hun telefoon. `Ook de individuele behandelaars gaan hun bereikbaarheidsdiensten met InPlanning inroosteren. En de secretariaatsteams gaan hun diensten ermee afstemmen. Zij zitten verspreid over verschillende locaties en daar sluit dit planningssysteem erg goed op aan.'

 

Mooibroek: 'We zijn nu aan het inrichten, op 1 maart willen we draaien. De look en feel van het systeem zijn echt 2016 en tot dusver zijn we tevreden met Intus, dus we zien ernaar uit!'