Met trots verwelkomen wij CJG Rijnmond als nieuwe klant van Intus. Na een intensieve voorbereiding start begin 2019 een koplopersgroep van 2 locaties als eerste met InPlanning, waarna in Q2 van 2019 de overige locaties van CJG Rijnmond ook met InPlanning gaan werken.

Ondersteuning bij opvoeding

Het Centrum voor Jeugd en Gezin Rijnmond (CJG Rijnmond) is voor ouders/verzorgers, kinderen en jongeren dé vraagbaak als het gaat om gezondheid, opvoeden en opgroeien. Positief opvoeden staat bij ons altijd centraal. Pedagogen, jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen en andere deskundigen slaan de handen ineen om gezond en veilig opgroeien voor alle kinderen mogelijk te maken. Hoe ze dit doen? Door het uitvoeren van preventieve gezondheidsonderzoeken, het Rijksvaccinatieprogramma en het organiseren van cursussen voor ouders en jongeren bijvoorbeeld. Vroegtijdige signalering en preventie is daarbij essentieel: zo is er oog voor de groei en ontwikkeling van het kind, zowel als voor het gezin en de sociale omgeving. CJG Rijnmond werkt in de regio Rijnmond.¹

Momenteel is CJG Rijnmond bezig met nóg klantgerichter worden. Input hiervoor krijgen ze van bijvoorbeeld klantenpanels, waarbij ouders en jongeren actief worden betrokken bij het verbeterproces. Ook een professioneel planningsysteem (in dit geval InPlanning) zal hieraan een bijdrage leveren.

Efficiënter plannen

Hoe kan een planningsoftware hierbij helpen? Sanne Goedhart, projectleider bij CJG Rijnmond aan het woord: “Een groot gedeelte van de professionals wordt op dit moment door de afdeling Planning in Excelbestanden gepland. Het planningsproces gebeurt handmatig. Met 500 professionals op verschillende locaties heeft de afdeling Planning daar veel werk aan. Als we geen planningsysteem implementeren, blijven we de risico’s houden van het huidige planningsproces. Denk aan onjuiste gegevens van beschikbaarheid per medewerker of per locatie. Het is echt van belang voor zowel de planning als de professionals om te investeren in een professioneel systeem. Daarmee kunnen we veel efficiënter plannen, en tegelijkertijd rekening houden met de lokale behoeften van klanten.”

CJG Rijnmond selecteerde een aantal spelers op de markt die vervolgens werden uitgenodigd om demo’s te komen geven. Natuurlijk moest de software aan een aantal eisen voldoen. Zo wil CJG Rijnmond dat er een weergave is per locatie en per professional voor de planningsafdeling. Professionals moeten inzicht krijgen in hun eigen planning en de locatieplanning. Ook wil CJG Rijnmond gebruik maken van een Flexpool, zodat openstaande diensten en beschikbare medewerkers in één overzichtelijk scherm te zien zijn. De gebruiksvriendelijkheid van InPlanning gaf uiteindelijk de doorslag om voor Intus te kiezen.

Blik op de toekomst

Wat verwacht CJG Rijnmond dat InPlanning voor de organisatie zal betekenen? “Voor de afdeling planning verwacht ik meer overzicht. Met InPlanning kun je handiger plannen dan met Excel en heb je veel meer inzicht. Ook verwacht ik meer tevredenheid bij de medewerkers, wat voorkomt uit meer inzicht en meer invloed op het proces. En als we in de toekomst het plannen van contactmomenten met klanten willen aansluiten op het plannen van onze medewerkers, is het belangrijk dat we een softwaresysteem hebben om aan te koppelen in plaats van de huidige Excel bestanden, ” vertelt Sanne.

Ook op zoek naar een nieuwe planningsoftware? Neem dan eens een kijkje bij onze modules of neem direct contact op.

¹ CJG Rijnmond, ‘Onze missie en visie – wat doen wij?’

Intus Icons