LVNL volledig over op InPlanning

Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) begeleidt dagelijks honderden vliegtuigen bij hun vertrek en aankomst op Schiphol. Het bedrijf staat 24/7 in voor veiligheid en efficiëntie bij die taak, en mag een expert in planning worden genoemd. Voor de planning van hun 550 roosterdienstmedewerkers zijn ze al bijna 10 jaar klant bij Intus. Anticiperend op de toekomst is hun dienstroostersysteem in februari jl. volledig geüpgraded naar het nieuwste Intus platform InPlanning.

 

Hoofd Rooster- en Personeelsbureau Johan Kooistra: 'We willen klaar zijn voor toekomstige ontwikkelingen op het gebied van digitalisering. De roostersoftware in Inplanning biedt meer gebruiksgemak en kan nu bijvoorbeeld worden gekoppeld aan het digitale systeem waarmee we onze luchtverkeersleiders briefen voor hun dienst. Alles wat niet meer handmatig hoeft te gebeuren werkt sneller en voorkomt fouten. Het levert dus een grotere veiligheid op en een besparing van kosten.' Door de overstap naar InPlanning kan LVNL in de toekomst de functionaliteit verder uitbreiden, bijvoorbeeld door roosters met schermen online te publiceren op de werkplekken van verkeersleiders.

Alle gegevens uit het oude systeem zijn automatisch geconverteerd naar InPlanning. LVNL draait nu een maand met de nieuwe software. Kooistra: 'Na de implementatie zijn er geen grote bugs of issues geweest. We zijn nu aan het wennen aan de nieuwe look and feel. Een module als 'online ruilen' wordt goed opgepakt, medewerkers kunnen via de App op hun mobiel roosterruilingen indienen die door de roostermakers rechtstreeks in het systeem kunnen worden gehonoreerd. Dat werkt heel efficiënt.'

Met Intus als partner is Johan Kooistra blij: 'Voor ons is een goede relatie met onze leveranciers belangrijk. Onze ervaringen met Intus zijn goed. Ze zijn altijd bereikbaar, denken goed mee en zijn snel in het beantwoorden van vragen. Daarbij doen ze er alles aan om te kijken wat mogelijk is. Je merkt dat de klant daar echt voorop staat.'