Veelgestelde vragen

Vind het antwoord op je vraag onderaan deze pagina. Staat je vraag er niet bij? Vraag het dan een key-user of applicatiebeheerder binnen jouw organisatie.

Supportdesk

Ben je binnen jouw organisatie contactpersoon voor onze supportdesk? Log dan in op ons support portal of bel tijdens kantooruren 085 – 27 38 485.

InPlanning Help

Hulp nodig binnen InPlanning? Grote kans dat je het antwoord vindt in de online help [vanaf InPlanning 6.0].

Veelgestelde vragen

Algemeen

Op welke apparaten kan ik met InPlanning werken?

  • Dit kan op een desktop, laptop, tablet of telefoon. Op de tablet of telefoon kun je indien gewenst de InPlanning app installeren.

Op welke webbrowsers kan ik met InPlanning werken?

  • Wij adviseren je om met Google Chrome te werken. Heb je deze optie niet tot je beschikking, dan kun je ook werken met Mozilla Firefox, Safari, Microsoft Edge of Internet Explorer.
    Zorg ervoor dat je altijd met de laatste versie van de webbrowser werkt voor een optimaal resultaat.

Inloggen

Waar kan ik inloggen in InPlanning?

  • Je kunt in de webbrowser gaan naar de inlogpagina van je werkgever. Dit is meestal de naam van je werkgever, gevolgd door .rooster.nl. Soms gebruikt je werkgever een afkorting of andere naam. Weet je niet zeker wat de juiste pagina is, vraag dit dan aan jouw beheerder.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten, wat kan ik doen?

  • Als je je gebruikersnaam niet meer weet, neem dan contact op met jouw beheerder. Die kan je vertellen met welke gebruikersnaam je in kunt loggen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat kan ik doen?

  • Dit hangt er vanaf hoe je werkgever het beheer van de inlogaccounts ingeregeld heeft. Hier zijn twee mogelijkheden:
    • Om in te loggen in InPlanning maak je gebruik van dezelfde inloggegevens waarmee je ook inlogt op het netwerk van je werkgever. Weet je in dit geval je wachtwoord niet meer, maak dan gebruik van de procedure van je werkgever om vergeten wachtwoorden te herstellen.
    • Je hebt voor InPlanning een aparte gebruikerscode en/of wachtwoord: op de inlogpagina van InPlanning staat de optie Wachtwoord vergeten. Als je hierop klikt, kun je je gebruikersnaam invullen. Je ontvangt dan een mailtje waarmee je een nieuw wachtwoord in kunt stellen.

Hoe kan ik inloggen met pincode instellen?

  • Om een pincode in te stellen, moet je eerst inloggen met je wachtwoord. Ga vervolgens naar ‘Mijn instellingen’ door op je naam of het poppetje/je foto te klikken. Bij de optie ‘Mobiele apparaten’ geef je aan dat je een pincode wilt instellen. Je kiest je pincode (vijf cijfers) en slaat deze op. Vervolgens log je uit en log je nogmaals in met je gebruikerscode en wachtwoord. Op dat moment wordt je nieuwe pincode geactiveerd en kun je deze gebruiken om in te loggen.

Ik kan niet meer inloggen omdat mijn pincode onjuist was. Wat kan ik doen?

  • Als je vijf keer een onjuiste pincode invoert, wordt het inloggen met een pincode gedeactiveerd. Je moet dan eerst met je gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Klik hiervoor in het inlogscherm op het poppetje links onderin het toetsenbord. Vervolgens kun je (indien gewenst) weer een pincode activeren.

App

Waar kan ik de app downloaden?

  • Dit kan in de Appstore, Play Store of Microsoft Store. Zoek naar de InPlanning app, herkenbaar aan het joker-icoontje.

Wat moet ik invullen bij mijn werkgever?

  • De naam van jouw werkgever is gelijk aan hetgeen je invult op de webpagina vóór ‘.rooster.nl’. Ga je in de webbrowser bijvoorbeeld naar https://organisatie.rooster.nl, dan is de naam van jouw werkgever: organisatie.

Rooster

Kan ik mijn rooster ook zichtbaar maken in een agenda, bijvoorbeeld Google Agenda of Microsoft Outlook?


Meer hulp

Waar kan ik terecht met andere vragen?

  • Voor andere vragen kun je terecht bij de helpdesk van je werkgever. Komen de medewerkers van de helpdesk van jouw werkgever er niet uit, dan kunnen zij terecht bij onze Helpdesk 2e lijn.