Over Intus

Samen slimmer plannen

Sinds 2001 stelt Intus organisaties in vitale sectoren waaronder zorg, logistiek en overheid in Nederland, Duitsland en Zwitserland in staat om te komen tot meer productiviteit en een betere work/life balans van ruim 200.000 medewerkers.

Gezichten van Intus (1)
Intus Klantendag 2022
Grenzeloos ambitieus

Organisaties en hun medewerkers in Nederland, Duitsland en Zwitserland ondersteunen we met onze oplossingen in planning en workforce management. Eigenlijk zijn we pas net begonnen, want de hele wereld kan gebruik maken van onze software en innovatie.

Door internationale uitbreiding kunnen nog meer organisaties efficiënter werken, nog meer medewerkers worden betrokken, en kunnen wij nog meer positieve impact maken.

En daar draait het om bij Intus. Menselijkheid in combinatie met grenzeloze ambitie. Zowel voor onze klanten, hun personeel en natuurlijk onze eigen mensen.

Intus, waar vernieuwing voorop staat en waar we samen bouwen aan een fijn bedrijf en een goed product. Waar deskundigheid en betrokkenheid wordt geprezen en gewaardeerd. En dit komt tot uiting in onze waarden.

Onze waarden

Betrokken met elkaar en onze klanten

We zijn echte teamspelers, met hart voor de zaak en voor onze klanten. We zijn behulpzaam en betrouwbaar. Je kan op ons rekenen, samen maken we het mogelijk.

Deskundig in ons vakgebied

We zijn echt goed in wat we doen: experts op ons gebied. Een echte hersenkraker gaan we niet uit de weg, met als uitkomst tevreden klanten en blije medewerkers.

Vernieuwend: continu op zoek naar innovatie

Je krijgt alle ruimte om vernieuwend te zijn. Het is iets wat we ontzettend waarderen van elkaar en waar we elkaar ook graag op uitdagen.

Gedreven in alles wat we doen

We leveren graag kwaliteit en zetten met plezier een extra stap om onze klanten blij te maken. Die gedrevenheid zie je ook terug in hoe we met elkaar samenwerken. We ondersteunen en stimuleren elkaar om het beste uit onszelf te halen.

Klantgericht waarbij kwaliteit voorop staat

We maken graag impact bij onze klanten. We denken altijd verder dan de vraag en komen met kwalitatieve oplossingen. We werken dan ook graag samen met de klant en elkaar, alleen zo krijg je de beste resultaten.

 

Tijdlijn

Van de zolderkamer via Driebergen-Rijsenburg naar Berlijn en Zürich.

2001

De start van Intus

Vrijwel direct na de oprichting is Intus gestart met het implementeren van een systeem voor personeelsplanning dat ontwikkeld werd in Duitsland.  

De focus lag hierbij op het ontwerpen en beheren van roosters en het zorgen dat alle regels rond de CAO goed worden verwerkt. 

1649320939271-1
2001
Vanaf 2010

De start van InPlanning

Door het implementeren van de bestaande software werd duidelijk dat er iets ontbrak.

Er was behoefte aan een innovatieve manier van planning. Vrijwel altijd kwamen roosters tot stand doordat planners of algoritmes gingen puzzelen.  Wat hierbij vergeten werd, was dat  het de medewerkers zijn die de roosters moeten lopen. Zij kwamen pas aan bod nadat de roosters gepubliceerd werden.

Medewerkers hadden destijds maar één middel om het rooster kloppend te krijgen: diensten onderling ruilen, waarbij nauwelijks meer werd gekeken naar de regels rondom de Arbeidstijdenwet.

Dat moest anders en dat kon anders: Dat was het begin van InPlanning

Beeldmerk intus 150x150px
Vanaf 2010
Vanaf 2012

Start van sterke groei

De combinatie van een duidelijke focus op de medewerker, moderne web based technologie, en uitgebreide planningsfunctionaliteit bleek te voorzien in een sterke behoefte. 

Intus werd daardoor ook actief in diverse andere markten in Nederland, waaronder overheid (landelijk, gemeentelijk en diverse ZBO's)   

Daarnaast werd Intus actief binnen de zorg (VVT, Gehandicaptenzorg, Ziekenhuizen, GGZ, Ambulancediensten en Jeugdzorg), omdat datgene wat Intus onderscheidt perfect aansluit bij de uitdagingen binnen de gezondheidszorg.

Your image ALT text
Vanaf 2012
Vanaf 2021

Uitbreiding naar Duitsland

De transitie die Intus in Nederland heeft doorgemaakt door de medewerker meer te betrekken in het roosterproces, blijkt in Duitsland nog niet of nauwelijks te bestaan.  Dit terwijl er wel een enorm behoefte aan blijkt te zijn.

Daarom start Intus onder de merknaam Swisio een vestiging in Duitsland, waarmee de cirkel weer rond is.

swisio hq logo
Vanaf 2021
Nu

En nu...

  • Behoort InPlanning tot de meest innovatieve systemen voor personeelsplanning in de markt.
  • Is Intus gecertificeerd voor de ISO27001 en NEN7510 normen voor informatiebeveiliging, evenals de ISO9001 norm voor ons kwaliteitssysteem.
  • Is Intus uitgegroeid tot een bedrijf met meer dan 100 medewerkers.
  • Gaan meer dan 200.000 mensen in Nederland, Duitsland en Zwitserland door onze oplossingen elke dag net iets prettiger aan het werk. 
085_Intus_1164_5423_HR
Nu
Word jij onderdeel van ons verhaal?